بازدید مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع الکترونیک وزارت صنعت از پارک علم وفناوری مدرس

جلسه مسئولین پارک علم و فناوری پارک علم و فناوری مدرس با حضور رییس پارک، معاونین و مدیران پارک و آقای دکتر وحدت مدیر عامل صندوق حمایت از صنایع الکترونیک وزارت صنعت (صحا) روز یکشنبه 03/11/95 برگزار گردید.
در ابتدای جلسه دکتر وحدت از تغییر نام صندوق به صندوق توسعه صنایع پیشرفته خبر دادندکه از سال 1375 تشکیل شده است. ایشان همچنین به حمایت بیش از 100 شرکت در حوزه فناوری اشاره نمودند و خاطر نشان کردند: تا کنون الگوهای توسعه فناوری مناسب نبوده است.
ایشان افزودند: در توسعه فناوری ایالت متحده سهم دانشگاهها حدود 5/2 درصد بوده است، بنابراین از دانشگاهها انتظار بیش از اندازه وجود دارد.
دکتر وحدت همچنین به ابلاغ بحث پیوست فناوری اشاره نمودند و افزودند شرکتها میتوانند تا 10% مالیات ابلاغی با دانشگاهها قرارداد ببندند.
ایشان همچنین ساده ترین راه تامین مالی را وام دانستند و از روشهای CVC بعنوان روشهای مطرح یاد کرده و تصریح نمودند که سازوکارهای جدیدتری مانند نهادهای فناوری، صندوقهای پژوهش و فناوری خصوصی، صندوقهای فرابورس نیاز هست.
ایشان به قانون تنظیم مقررات مالی دولت اشاره کرده و افزودند: ضمانت¬نامه¬های 50 طرح را امسال حمایت میکنند. در ادامه آقای دکتر رسایی، مدیر مرکز رشد سلامت و پزشکی، ضمن عرض خوشامدگویی به میهمانان حمایت¬های صندوق از شرکت کارما (از شرکت¬های با سابقه پارک علم و فناوری مدرس) را مناسب ارزیابی کردند و پیشنهاد کردند این صندوق ارتباطات بیشتری با دانشگاه تربیت مدرس داشته باشد.
پس از آن دکتر یداللهی، مدیر مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی، تقاضای راهنمایی بیشتر شرکتها را داشتند.
سپس دکتر حسن زاده، مدیر مرکز رشد علوم انسانی، تصریح کردند ایده های بسیار مناسبی در صنایع الکترونیک علوم انسانی وجود دارد و پیشنهاد دادند روند معرفی از سوی پارک مشخص شود.
دکتر حسینعلی پور، معاون فناوری نیز سوالاتی را مطرح نمودند از جمله اینکه منظور از تغییر نام به صنایع پیشرفته چیست؟
دکتر امی نیز مطالبی را عنوان نمودند از جمله اینکه مراکز حمایتی مسئولیت سنگینی بر عهده دارند چرا که بایستی امانت را بدرستی به صاحب آن برسانند.
در ادامه دکتر وحدت سهم شرکتهای بزرگ دنیا در توسعه تکنولوژی را جدی ارزیابی کردند و افزودند: بهترین فارغ التحصیلان در حوزه الکترونیک هستند و سهم آن تنها 3 درصد از کل صنعت کشور میباشد.
پس از آن مقرر شد دکتر امی یک رابط معرفی کنند تا زحمت کار بر دوش دوستان پارک قرار گیرد. بعنوان مثال دوستان طرحهای خود را تا 2 هفته آینده معرفی کنند. همچنین برای طرحهای کوچک (زیر 100 میلیون تومان) با ضمانت تسهیلات ارائه شود و برای طرحهای بزرگتر با حضور مدیر ارزیابی شوند. هدف پرداخت تا پایان سال 1395 میباشد.
در پایان نیز بازدید از واحدهای فناور از سوی دکتر وحدت و هیئت همراه صورت گرفت.
1395/11/03