نشست مشترک روسا پارک با رئیس امور اوقاف نور
نشست مشترک رئیس، مدیران پارک و رئیس دانشکده منابع طبیعی با رئیس امور اوقاف و خیریه شهرستان نور

نشست مشترک رئیس و مدیران پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت‌مدرس و رئیس دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی با رئیس امور اوقاف و خیریه شهرستان نور در دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی برگزار شد.

این نشست به‌منظور بحث و تبادل‌نظر پیرامون استفاده از ظرفیت خیرین و واقفان در توسعه علمی و فناوری کشور و همچنین نحوه حمایت خیرین از تجاری‌سازی ایده‌های فناورانه، با حضور  دکتر عبدالله عابدیان رئیس دانشکده، دکتر مسعود ابراهیمی رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه، دکتر  مهدی سجودی مشاور رئیس پارک در امور شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز نوآوری، دکتر نعمت‌اله محمودی مشاور رئیس پارک در امور توسعه پردیس نور و حجت‌الاسلام‌والمسلمین توپا حیدری رئیس سازمان امور اوقاف و امور خیریه شهرستان نور و همراهان برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر عابدیان ضمن خوش‌آمد گویی به میهمانان، به معرفی پتانسیل‌های علمی دانشکده پرداخت.

وی خواستار استفاده از ظرفیت‌های خیرین منطقه در توسعه فناوری دانشکده و حمایت از ایده‌های دانشجویی در زمینه تولید، اشتغال و همکاری در احداث آزمایشگاه مرکزی دانشکده که می‌تواند یک برند و کمک بزرگی برای منطقه غرب استان باشد، شد.

در ادامه دکتر محمودی در ارتباط با جایگاه اقتصاد دانش‌‏بنیان در پیشرفت کشور و نقش وقف در توسعه علم و فناوری صحبت کرد. سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری در ارتباط با ظرفیت عظیم وقف و نقش‏آفرینی آن به‌عنوان حامی توسعه فرهنگی، علمی و اقتصادی کشور بیاناتی مطرح کرد.

وی گفت: علاوه بر وقوفات مذهبی کارهای بسیار بزرگی در جهت کمک به امور بهداشتی، پزشکی و هنری در سال‌های اخیر توسط خیرین انجام‌شده است.

در ادامه جلسه، دکتر ابراهیمی و دکتر سجودی به معرفی پارک علم و فناوری مدرس و همچنین پتانسیل شرکت‌های مستقر در آن پرداختند.

در انتهای جلسه نیز طرفین خواستار برنامه‌ریزی دقیق و منظم برای تعامل بیشتر و پیگیری مصوبات جلسه ازجمله انعقاد تفاهم‌نامه همکاری، ایجاد دفتر مشاوره واقفین در جهت آشنایی واقفان با فعالیت‏های علم و فناوری و همچنین برگزاری همایش خیرین علم و فناوری در دانشکده شدند.

ساعت 2:30- 99/08/11