مصاحبه مدیر حوزه ریاست پارک با خبرگزاری فارس درباره دستاوردهای شرکت‌های مستقر در پارک

مصاحبه مدیر حوزه ریاست پارک با خبرگزاری فارس درباره دستاوردهای شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس درزمینه مبارزه با ویروس کرونا انجام شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت‌مدرس به نقل از خبرگزاری فارس، نازنین داراب‌زاده مدیر حوزه ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت‌مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره دستاوردهای شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت‌مدرس درزمینه مبارزه با ویروس کرونا، اقدامات پارک ازجمله تولید محصولات مختلف درزمینه محلول‌ها، دستگاه‌های ضدعفونی‌کننده، کیت‌های تشخیصی کرونا‌ و نمونه اولیه دستگاه ونتیلاتور مطالبی را عنوان کرد.

مدیر حوزه ریاست پارک به محصولات تولیدشده در این پارک اشاره کرد و گفت: یک شرکت دانش‌بنیان در بحران کرونا اقدام به تهیه فرمولاسیون و تولید محلول، امولسیون و ژل ضدعفونی‌کننده دست و سطوح (بر پایه الکل اتانول یا ایزوپروپانول ۷۰ درصد)، مطالعه بیوانفورماتیکی و طراحی هم‌زمان ۳ واکسن پپتیدی نوترکیب علیه کرونا و همچنین تولید کیت ستونی استخراج RNA ویروسی بهینه‌شده برای استخراج ژنوم کرونا ویروس کرده است.

داراب‌زاده عنوان کرد: شرکت‌های دیگری نیز اقدام به تولید ماسک، دستگاه اکسیژن، شیلد محافظ صورت، کیسه ساکشن یک‌بارمصرف به همراه پودر جامدکننده برای کنترل عفونت و جلوگیری از انتقال بیماری در بین بیماران و پرسنل بیمارستان کرده‌اند.

وی در ادامه مصاحبه به محصول تولیدی شرکت دیگری که دستگاه ضدعفونی‌کننده با برند «دتراید» تولید می‌کند اشاره کرد.

مدیر حوزه ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس افزود: یکی از شرکت‌های مستقر نیز خطوط تولید و بسته‌بندی مایعات خود را به تولید محلول و ژل ضدعفونی‌کننده دست و سطوح اختصاص داده است.

داراب‌زاده در پایان یادآور شد: محصولات دیگری درزمینه مبارزه با ویروس کرونا ازجمله وﻧﺘﯿﻼﺗﻮر اورژاﻧﺴﯽ، مایع ضدعفونی‌کننده دست و محیط بر اساس ترکیبات کلردار و بدون نیاز به الکل، ربات ضدعفونی‌کننده با اشعه ماورابنفش و ضدعفونی‌کننده با پایه نانوذرات نقره ﻃﺮاﺣﯽ و ساخته‌شده‌اند.
99/05/10