برگزاری کارگاه عملی تیم‌سازی استارتاپی

روز شنبه مورخ 98/04/15 کارگاه عملی تیم‌سازی استارتاپی با تدریس آقای بهشاد موسوی، کارشناس توسعه کسب‌ و کار گروه شرکت‌های رهیاب و آقای محمدجواد احمدی کارشناس ارشد داده شرکت پایانه‌ای داده نوین در  در محل پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

در ابتدای جلسه مدرس‌ها در ارتباط با تشکیل و راه‌اندازی استارتاپ مباحثی را ارائه کردند و در این میان بیان داشتند افرادی که عضو یک تیم می‌شوند از بیشترین اهمیت در زمینه استارتاپ برخوردار هستند. آن‌‌ها سپس به این سؤال پرداختند که «چرا شناخت هم‌تیمی خیلی با‌اهمیت است؟» اهمیت این موضوع به این دلیل است که به هنگام شروع استارتاپ، باید یک تیم ایجاد کنیم. اهمیت این مورد به دو دلیل است:
1. شدت تعامل: اعضای استارتاپ تعداد نفرات محدودی بوده و در فضاهای کوچکی مشغول به فعالیت هستند، در واقع این افراد در کنار هم یک زندگی جدید را آغاز می‌کنند، از همین رو لازم است 6 ماه قبل از شروع فعالیت، به شناخت یکدیگر بپردازند.
2. آزادی عمل برای اشتباه: در شرکت‌های بزرگ در صورتی که یک نفر خطای کوچکی انجام دهد، تعداد افراد بسیاری برای رفع آن وجود دارند و بقای شرکت به خطر نمی‌افتد. اما در استارتاپ‌ها که در کل 5-6 نفر عضو وجود دارد، یک خطای کوچک می‌تواند منجر به شکست شود.
در ادامه از آقای امیرمحمد اسلامی، مؤسس و مدیرعامل استارتاپ «دنگی پال» دعوت شد تا در خصوص اهمیت شناخت افراد هم‌تیمی تجربیات خود را در اختیار افراد حاضر قرار دهد.
مدیرعامل دنگی پال به‌عنوان یک نکته مهم بیان داشت که در هنگام جذب سرمایه‌گذار برای استارتاپ خود، نکته‌ای که مدنظر سرمایه‌گذار است ایده‌محوری شما نیست، بلکه خوب بودن اعضای تیم و ارتباط بین آن‌ها اهمیت دارد. سرمایه‌گذار به این فکر می‌کند که تیم حاضر باید به گونه‌ای باشد که در صورت شکست این استارتاپ، همین تیم بتواند ایده دیگری را برگزار کند.
در انتهای بخش دوم کارگاه، مدیرعامل «ایوند» بخشی از تجربیات خود در زمینه استارتاپ و تیم‌سازی را در اختیار افر اد حاضر قرار داده و با آن‌ها به تعامل و پاسخ و پرسش نشست.
گزارشگر: ستاره پاریان
98/04/15