نشست عمومی ریاست و مدیران پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با واحدهای فناور مستقر

روز دوشنبه مورخ 98/05/07 ساعت 9:30، «نشست عمومی ریاست و مدیران پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با واحدهای فناور مستقر»، در سالن شورای دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. در این جلسه آقای دکتر ابراهیمی، ریاست؛ خانم دکتر داراب‌زاده، مدیر دفتر ریاست، روابط عمومی و روابط بین‌الملل؛ آقای مهندس توکلی، مدیر امور مالی، اداری و حقوقی؛ آقای مینایی، مدیر امور مالی، اداری و حقوقی؛ آقای مهندس ابراهیمی، معاونت فناوری؛ آقای دکتر سجودی، مدیر دفتر مرکز رشد؛ آقای مهندس حسین‌زاده، مدیر دفتر مؤسسات پارکی؛ آقای راعی، امین اموال پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و نمایندگان واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس حضور داشتند.
دکتر ابراهیمی، در ابتدای جلسه ضمن خوشامدگویی به حضار، درخصوص برنامه‌هایی که برای بهبود روند کاری و فعالیت واحدها در هر سه پارک گردآفرید، پردیس پژوهش و پردیس بابایی صورت گرفته است بیان داشت: ما از انجام کلیه این امور 2 هدف مهم داریم؛ اول اینکه واحدهای پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس از تسهیلات موجود بهره‌مند شده و بتوانند در محیطی دلچسب‌تر به فعالیت بپردازند و دوم اینکه بودجه وارد شده به سیستم را به‌نحو مطلوبی استفاده و در اختیار واحدها قرار دهیم.

ریاست پارک مدرس در ادامه درباره عدم همکاری واحدها با برنامه‌های پارک عنوان کرد: یکی از برنامه‌های پارک مدرس برای ارائه تسهیلات به واحدهای مستقر به این صورت بود که ما ساختمانی را درنظر داشتیم برای اجاره به واحدهای فعال به‌همراه وام 200 میلیون تومانی که متاسفانه به‌دلیل عدم همکاری واحدهای مستقر، طرح ما لغو شد. این در‌صورتی است که آقای راعی، امین اموال پارک مدرس زحمت بسیاری را در این زمینه متحمل شدند. وی در ادامه درباره کاهش بودجه پارک اظهار داشت: با توجه به اینکه بودجه پارک به شش دهم کاهش یافته، وام پرداختی ما به واحدهای مستقر هم روند کاهشی خواهد داشت. در حال حاضر حداکثر بودجه‌ای را که می‌توانیم در اختیار واحدها قرار دهیم، 160 میلیون تومان است.

ابراهیمی در‌خصوص برنامه‌های آتی پارک مدرس گفت: اگر ارزیابی جدی و دقیقی درباره فعالیت‌های واحدها انجام دهیم، می‌توانیم اجاره دریافتی از واحدها را بین واحدهای فعال بازپرداخت کنیم. این روند قطعا به نفع واحدهایی است که کار می‌کنند. پارک مدرس برنامه‌های دیگری را هم در دستور کار خود قرار داده است که بعد از اخذ نتیجه قطعی به اطلاع عموم افراد خواهد رسید.
در ادامه مهندس ابراهیمی، معاونت جدید فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس بعد از معارفه با نمایندگان واحدها و آشنایی با حوزه فعالیت آن‌ها بیان داشت: برنامه‌های پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در جهت ارائه تسهیلات بیشتر به واحدها در حال اجراست. همانگونه که هدف مسئولان در مراکز رشد، ایجاد فضای کاری مطلوب برای شرکت‌ها است، در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس هم هدف از کلیه فعالیت‌ها ارائه تسهیلات و خدمات بیشتر به واحدهاست. چه بهتر که واحدها از این خدمات و تسهیلات استفاده کرده و در مقابل خدمات و محصولات بهتری را ارائه کنند.
در انتهای جلسه دکتر ابراهیمی و دکتر داراب‌زاده ضمن تشکر از حضار، پایان جلسه را اعلام کردند.
گزارشگر: ستاره پاریان
98/05/07