چهل و هفتمین گپ و گفت گروه بیدبرگ با موضوع معافیت‌های مالیاتی

روز یکشنبه مورخ 98/04/02 چهل و هفتمین گپ و گفت گروه بیدبرگ با موضوع معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و نوپا با حضور مریم آتشگاه، مدرس و مشاور مالیاتی، مهندس حسین‌زاده، مدیر مؤسسات پارکی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس و 40 شرکت مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس در سالن جلسات ساختمان گردآفرید برگزار شد.

در این گپ و گفت شرکت‌ها به بیان مشکلات مربوط به امور مالیاتی خود پرداختند و در این راستا خانم آتشگاه با انتقال تجربیات خود آن‌ها را راهنمایی کرد و به ارائه انواع مزیت‌ها و معافیت‌های مالیاتی مربوط به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت. وی در ادامه تفاوت‌های بین معافیت و نرخ صفر و غیر معاف‌ها را بیان و معافیت را این‌گونه معنا کرد: معافیت خروج قانونی منابع درآمدی و سرمایه‌ای یک مودی مالیاتی از پرداخت مالیات است.

از دیگر مسائلی که در این نشست مطرح شد می‌توان به هزینه‌های مربوط به طرح‌ها و ایده‌ها و شناسایی هزینه فعالیت‌های معاف توسط سازمان‌ها و از دست دادن معافعیت مالیاتی در صورت عدم ادای تکالیف آن اشاره کرد. طی نشست مشاور مالیاتی تأکید داشت: «به محض تأسیس اشخاص حقوقی، ثبت و پیدایش ماهیت بسیار مهم است و این اشخاص حقوقی مکلف هستند که پرونده مالیاتی تشکیل دهند و نیم در هزار از سرمایه خود را به‌عنوان تمبر مالیاتی ابطال کنند. همچنین اظهار نامه مالیاتی اگر صفر باشد باید همراه اظهارنامه، نامه‌ای مبنی بر عدم فعالیت به سازمان ارائه شود». در پایان نشست، پس از تکمیل فرم نظرسنجی توسط افراد حاضر، نشست گپ و گفت با یک پذیرایی ساده و صمیمانه خاتمه یافت.

98/04/02