نشست تخصصی «توسعه زیستبوم سرطان کشور» به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس برگزار خواهد شد.
در پی تأکید معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر تقویت نقش نهادهای دانشگاهی در توسعه همکاریهای بینبخشی حوزه سلامت و شکلدهی به پیوند میان علم، فناوری و صنعت، نشست تخصصی «توسعه زیستبوم سرطان کشور» روز دوشنبه ۸ تیرماه ۱۴۰۵ از ساعت ۹ تا ۱۲ در سالن جابر بن حیان پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس برگزار میشود.
این رویداد با مشارکت انجمنهای علمی و تخصصی، سازمانهای مردمنهاد، مؤسسات خیریه، صنایع دارویی، آزمایشگاههای تشخیصی، مراکز علمی و پژوهشی، شرکتهای دانشبنیان و سایر مجموعههای فعال در حوزه سرطان برگزار خواهد شد و زمینهای برای ارائه دیدگاهها، معرفی توانمندیها، بررسی چالشهای مشترک و تعریف مسیرهای اجرایی همکاری فراهم میکند.
پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس با تداوم حمایت از فرآیند تجاریسازی در سومین کنگره بینالمللی کنسر ژنومیکس، همانند دوره پیشین این کنگره نیز نقش حمایتی و تسهیلگر خود را حفظ کرده است. این همپیوندی میان نشست حاضر و کنگره مذکور، امکان اتصال ظرفیتهای علمی و فناورانه به مسیرهای کاربردی و بازارمحور را تقویت میکند. سومین دوره این کنگره در تاریخ ۱۳ تا ۱۵ آبانماه در سالن اجلاس سران اصفهان برگزار خواهد شد.
همچنین استقرار دبیرخانه «درمان و تجهیزات پزشکی» معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، زیرساخت نهادی تازهای برای هماهنگی سیاستی، تسهیل توسعه فناوری و حمایت از پروژههای حوزه سلامت در این مجموعه ایجاد کرده است.
این نشست در راستای مأموریت پارک برای تقویت ارتباط میان دانشگاه، صنعت و نظام سلامت طراحی شده و بر تسهیل همکاریهای عملیاتی، شناسایی ظرفیتهای مکمل و ارتقای پیوند میان بخشهای اثرگذار حوزه سرطان تمرکز دارد.