برگزاری نخستین جشنواره دستاوردهای دانش‌بنیان سینا

مراسم افتتاحیه نخستین جشنواره دستاوردهای دانش‌بنیان سینا یکشنبه 29 خرداد 1401 با حضور دکتر فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه، دکتر نادری منش رئیس پارک علم و فناوری مدرس، دکتر شاه وردی دستیار معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، دکتر سپهری رئیس دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌ها و جمعی از مسئولین، اعضای هیأت‌علمی، دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر نادری منش با اشاره به شعار سال 1401 (سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین) بر نقش پارک‌های علم و فناوری در نوآوری و ایجاد کارآفرینی تأکید کرد و گفت: در دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم نقش پارک‌های علم و فناوری به‌عنوان پلت فرم ایجاد شغل و به‌منظور وصل کردن دانش و صنعت به یکدیگر بسیار اهمیت دارد. دانشگاه و پارک دوروی یک سکه هستند. پارک‌ها با ایفای نقش در بحث فناوری و نوآوری، ایجاد کارآفرینی و اشتغال‌زایی می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری مدرس در ادامه، برنامه‌های تقویت زیست‌بوم نوآوری در 27 گام، طرح هدایت شغلی و طرح دستیار فناوری را که همگی در راستای حمایت از دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها است تشریح کرد و بر اهمیت همکاری رؤسای دانشکده‌ها در فرایند ایجاد اشتغال و تبدیل دانش به ارزش تأکید نمود.

در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه دکتر شاهرودی در خصوص حمایت‌های مالی و اعتباری در زیست‌بوم نوآوری کشور سخنرانی کرد. وی از عدم آگاهی شرکت‌های دانش‌بنیان و عدم وجود یک نظام هدایت مندی واحد به‌عنوان بزرگ‌ترین موانع فعالیت شرکت‌های فناور و نوبنیان در زیست‌بوم نوآوری نام برد و اصلی‌ترین اجزا زیست‌بوم از منظر حمایت‌های مالی و اعتباری و جایگاه قانونی صندوق نوآوری و شکوفایی را تشریح کرد.

گفتنی است نخستین جشنواره دستاوردهای دانش‌بنیان سینا از 29 تا 31 خردادماه جاری در جریان است. این جشنواره توسط پارک علم و فناوری مدرس با همکاری مجتمع پژوهشی و نوآوری دانشگاه برگزار می‌شود.