یک روز تنفس در اکوسیستم فناوری و نوآوری با پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس

به منظور گسترش روابط بین پارک علم و فناوری و انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه و همچنین ترویج فرهنگ کارآفرینی در بدنه دانشجویی دانشگاه، بازدید رویداد « یک روز تنفس در اکوسیستم فناوری و نوآوری با پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس» در روز یکشنبه 27 خردادماه 1403 از ساعت 9 الی 14، توسط مرکز نوآوری و شتابدهی پارک علم و فناوری انجام شد.
در ابتدای رویداد دکتر زادیوسفی، مدیر مرکز نوآوری و شتابدهی پارک علم و فناوری، ضمن خوشامدگویی به حضار، سین برنامه را اعلام کرده و از استارت‌آپ پداسیس (واحد فناور مستقر در پارک) جهت روایت مسیر موفقیت این استارت‌آپ دعوت به عمل آوردند.
در این بخش از برنامه، آقای حسینی‌پور، مدیر روابط عمومی شرکت پویندگان دانش سیستم‌های توان افزای پاسارگاد (پداسیس)، فعال در حوزه طراحی و ساخت سیستم‌های رباتیک کمک حرکتی و توانبخشی، مورد استفاده بیماران پاراپلژیک، سالمندان، افراد کم‌توان، ورزشکاران و افرادی که کاری تکراری و طولانی انجام می‌دهند؛ داستان کارآفرینی پداسیس را به تفصیل شرح دادند و اکسوپد شخصی را به صورت حضوری برای حضار در معرض نمایش قرار دادند. وی بیان کرد اکسوپد شخصی جدیدترین نسخه از اسکلت بیرونی پایین‌تنه است که بر روی لباس‌های فرد پوشیده می‌شود. این دستگاه از چهار موتور الکتریکی پرقدرت در مفاصل لگن و زانو بهره می‌برد که قادرند پاهای کاربر را با الگوهای حرکتی گوناگون و سرعت‌های مختلف حرکت دهند. بدین ترتیب با انتقال وزن کاربر به زمین، او قادر است در استفاده روزمره از اکسوپد شخصی بدون نیاز به صرف انرژی چندانی راه برود.
در ادامه، بعد از بازدید از بخش ستادی و فضای کار اشتراکی ساختمان جوانه و عبور از پل فناوری، حضار به منظور بازدید از کارخانه نوآوری آزادی، عازم حرکت به سمت کارخانه شدند.
در کارخانه نوآوری آزادی از سه سوله دیجی‌نکست، فضای کار اشتراکی هفت و هشت و پلنت بازدید به عمل آمد. کارشناسان دیجی‌نکست، ضمن معرفی فعالیت‌های این سوله، چند استارت‌آپی را که با کمک آن‌ها شروع به فعالیت کرده بودند را معرفی کردند. در هر یک از سوله‌های دیگر نیز اطلاعات جامعی درباره نحوه فعالیت و چگونگی استفاده از امکانات آن‌ها، در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفت که بسیار موردتوجه حضار واقع شد.
رویداد یک روز تنفس در اکوسیستم فناوری و نوآوری با پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس، با صرف ناهار در فضایی دوستانه و تعاملی در سالن شکرانه دانشگاه تربیت مدرس به پایان رسید.