برگزاری جلسه با مرکز علوم اسلامی نور
برگزاری جلسه پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت‌مدرس با مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور

جلسه‌ای بین پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت‌مدرس و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت‌مدرس، در این جلسه معاون برنامه‌ریزی و توسعه پارک تربیت‌مدرس، محمدصادق سبط الشیخ انصاری با مرتضی رضائی شریف آبادی، معاون مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، به تبادل نظر و بحث و گفتگو درباره ناحیه نوآوری پرداختند.

در این جلسه، در ابتدا معاون پارک به معرفی ناحیه نوآوری مدرس و مزایای بهره‌مندی از آن و ایجاد ارزش‌آفرینی پرداخت و از مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به‌عنوان یکی از بازیگران ناحیه نوآوری نام برد و از تعاملات بیشتر هدفمند به‌عنوان یکی از ابزارهای سودمند شبکه‌سازی و تبدیل‌شدن آن سازمان به‌عنوان یک عضو مؤثر در ناحیه، نام برد.

وی به پتانسیل بالا به‌منظور ایجاد ساختارهای مشترک در حوزه علوم انسانی اشاره و به کمبود اکوسیستم نوآوری و فناوری در این حوزه‌ها تأکید کرد.

پس‌ازآن دکتر رضایی، از فعالیت‌های صورت گرفته در جهت ایجاد و راه‌ا‌ندازی ناحیه نوآوری مدرس استقبال و ابراز خرسندی کردند و سپس به معرفی مرکز تحقیقات باسابقه فعالیت بیش از ۳۰ سال پرداخت.

وی در ادامه توضیحاتی در خصوص راه‌اندازی پایگاه جامع الاحادیث و نرم‌افزار جامع تفاسیر و نرم‌افزارهای هوشمند در مسیر ویرایش ادب فارسی به‌عنوان بزرگ‌ترین وبگاه‌های حدیث شیعی جهت تسهیل فعالیت‌های پژوهشی علاقه‌مندان و متخصصان این حوزه و همچنین پروژه ویراستیار که توسط کارشناسان مرکز تحقیقات، برنامه‌نویسی و راه‌اندازی شده، ارائه دادند.

در خاتمه طرفین در خصوص نحوه مشارکت و همکاری در ناحیه نوآوری مانند ارائه خدمات و ابزارهای موردنیاز در حوزه هوش مصنوعی و پردازش داده، حوزه‌های مرتبط با زبان و ادب فارسی، پروژه‌های فناورانه مشترک، راه‌اندازی ساختارهای نوآوری مشترک مانند مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده، برگزاری دوره و رویداد مشترک، استفاده از پتانسیل‌های عناصر ناحیه نوآوری و شرکت‌های فناور، شبکه‌سازی و ارتباط مؤثر اعضا با مرکز و ایده‌های اثرگذار و تبادل تجربیات، توافق کردند.