نخستین گردهمایی فرهنگی دانشجویی دانشکده علوم و فناوری‌های بین رشته‌ای

نخستین گردهمایی فرهنگی دانشجویی دانشکده علوم و فناوری‌های بین رشته‌ای دانشگاه تربیت مدرس با حضور اساتید و دانشجویان این دانشکده ۳۰ بهمن ماه برگزار شد.

دکتر حمید باقری، معاون آموزشی و عضو هیأت علمی دانشکده علوم و فناوری‌های بین رشته‌ای با حضور در این نشست به معرفی این دانشکده و تاریخچه تشکیل آن پرداخت. وی با بیان ضرورت وجود دانشکده راهبردی بین رشته‌ای در تمام دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: دانشکده بین رشته‌ای محل همکاری اساتید رشته‌های مختلف است که با توجه به پیشرفت علوم در حوزه فناوری‌های برتر، باید در تمام دانشگاه‌ها وجود داشته باشد. در دانشگاه تربیت مدرس نیز این دانشکده در ۶ رشته و دو مقطع ایجاد شده است که در ابتدا نام آن دانشکده فناوری برتر بود و بعدها عنوان آن به دانشکده علوم و فناوری‌های بین رشته‌ای تغییر کرد.
دکتر سامان حسین خانی، عضو هیأت علمی دانشکده بین رشته‌ای دانشگاه تربیت مدرس و رئیس کمیته المپیاد زیست شناسی کشور با اشاره به اهمیت دانشکده بین رشته‌ای در دانشگاه‌ها افزود: در تمام دانشگاه‌های مطرح دنیا چنین دانشکده‌هایی وجود دارد و از آنجایی که اساتید از گروه‌ها و دانشکده‌های مختلف در آن حضور دارند، امکان استفاده دانشجوها از محیط‌های پژوهشی و آزمایشگاهی دانشکده‌های مختلف فراهم شده و تنها به رشته‌های خاص محدود نمی‌شود.
وی با بیان اینکه کار این دانشکده در ابتدا با سه استاد آغاز شده و اکنون به نقطه پایداری رسیده است گفت: امیدواریم این دانشکده در کنار سایر دانشکده‌ها از بخش‌های تاثیر گذار دانشگاه تربیت مدرس بوده و بتواند به کشور خدمت کند.دکتر حسین خانی در بخش دیگر سخنان خود به پدیده مهاجرت دانشجویان به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های نسل جوان اشاره کرد و افزود: مهاجرت یک پدیده چند بعدی است و باید همانند یک پروژه، فرصت‌ها و تهدیدهای آن مورد ارزیابی قرار بگیرد.
این استاد دانشگاه با اشاره به این نکته که خروج دانشجویان ضرر جبران ناپذیری برای کشور است تاکید کرد: وطن و کشور ما، مانند خانواده ماست و اگر ترک آن بدون دلیل منطقی باشد هم باعث ایجاد پیشمانی برای فرد مهاجرت کننده شده و هم به ضرر چرخه آموزش، صنعت و پژوهش کشور خواهد بود.
در بخش دیگر این گردهمایی دکتر جواد فرهنگ، سرپرست واحد بهداشت و سلامت دانشگاه تربیت مدرس نکاتی را در خصوص طب سنتی چینی و نحوه برخورد اصولی با انواع شخصیت‌های افراد در محیط پیرامونی هر فرد بیان کرد.
دکتر رسول ناصری معاون برنامه ریزی و توسعه پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس نیز به عنوان سخنران دیگر با اشاره به نقش پارک‌ها در دانشگاه‌های نسل چهارم و پنجم؛ به تشریح عملکرد پارک دانشگاه تربیت مدرس پرداخت.
در انتهای مراسم مسابقه دانشجویی خلاق مدرس برگزار و به نفرات برتر جوایزی اهدا و از سه نفر از اساتید و کارکنان دانشکده بین رشته‌ای تقدیر به عمل آمد.