افتتاح ناحیه نوآوری مدرس

افتتاح ناحیه نوآوری مدرس

مراسم افتتاح ناحیه نوآوری مدرس، 29 آبان ماه با حضور شهردار تهران و جمعی از مسئولان وزارت علوم و بهداشت در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.
    دکتر نادری‌منش رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه در خصوص ناحیه نوآوری مدرس گفت: یکی از راه‌های پاسخگویی به نیازهای جامعه،‌ این است که ابتدا بتوانیم در محیط و محدوده خودمان اثرگذار باشیم و در این راستا دانشگاه با راه اندازی ناحیه نوآوری در صدد ایفای نقش اجتماعی خود است تا بتواند با ایجاد این ناحیه به کانونی برای فعالیت‌های نوآورانه فرهنگی، اجتماعی، تکنولوژیکی و اقتصادی در منطقه مورد هدف تبدیل شود.
وی افزود: ناحیه نوآوری مدرس باهدف توسعه زیست‌بوم نوآوری ایجاد می شود تا با محوریت مراکز دانشگاهی و علمی، اماکن و فضاهای اطراف دانشگاه تربیت مدرس را به محل استقرار مناسبی برای فعالیت‌های نوآورانه با نگاه ویژه به مباحث اجتماعی و فرهنگی تبدیل و در نهایت بتواند در اشتغال پایدار و اقتصاد دانش‌محور بر اساس اصول توسعه پایدار تأثیرگذار باشد.
وی ادامه داد: این ناحیه بیش از ۳۷۰ هکتار وسعت داشته که طی مذاکراتی با شهرداری این رقم به 450 هکتار افزایش یافته است که محدود به بزرگراه شهید چمران ، خیابان کارگر شمالی، پارک لاله،‌ میدان انقلاب و بزرگراه جلال آل احمد و میدان گل‌ها می باشد.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه خاطر نشان ساخت: با توجه به اینکه در این ناحیه 5 بیمارستان وجود دارد یکی از مهترین بخش های تمرکز ما روی حوزه سلامت است همچنین طی تفاهم نامه ای که با شهردای تهران منعقد شده است دانشگاه تربیت مدرس در راستای وظیفه دانشگاهی خود در هوشمندسازی منطقه،‌ کمک به حمل و نقل،‌ کم کردن جرایم،‌ فرهنگ اجتماعی منطقه و … تعاملات خوبی را خواهد داشت و ایجاد این ناحیه در جهت نشر دانش و فناوری از دانشگاه به محیط علمی بسیار حائز اهمیت خواهد بود.